Şekerpare

Geçen gün Arzu ablanın şekerparesinden tattım,her zaman yediklerimden farklı geldi bana.Benim bir kaç tane şekerpare tarifim var,hangisini denesem biraz hamur gibi kalıyordu.Bu tarifte ağızda dağılan kıyır kıyır bir tat.Hemen tarifini aldım ve dünkü misafirlerim için yaptım.Eşim de farklı olduğunu anladı ve çok beğendi.En güzelide içinde bir paket katı yağ olmaması.

Püf noktası,hamurunun biraz yumuşak olması gerekiyor.Kurabiye hamurundan biraz daha yumuşak.Benim hamurum kurabiye hamuru gibi olduğu için,şekerparelerimde fındığını koyarken çatladılar.Unu yavaş yavaş azar azar eklemelisiniz.

Malzemeler

  • 50 gr tereyağı(oda sıcaklığında)
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 adet yumurta
  • Aldığı kadar un

Şerbeti için;1,5 su bardağı şeker,2,5 su bardağı su,3-4 damla limon suyu

Yapılışı

  • Şekeri ve suyu bir tenceye alın kaynatın.Kaynadıktan sonra limon suyunu damlatın ve iki dakika daha kaynatın altını kapatıp soğumaya bırakın.
  • Bütün malzemeleri karıştırın,unu yavaş yavaş ekleyerek ve bir taraftanda yoğurarak  kulak memesi kıvamından daha yumuşak bir hamur yoğurun.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp fırın tepsisine yerleştitin ve ortalarına fındık batırın.180 derece sıcaklıkta üzeri kızarana kadar pişirin.Beyaz kalırsa şerbeti dökünce hamur olur.
  • Fırından çıkar çıkmaz hemen soğuk olan şerbetinizi sıcak olan şekerparelerin üzerine dökün.Şekerpare soğuk şerbet sıcak olunca tatlı şerbeti çekmiyor.

Not:İçinde kabartma tozu olmadığı için hamur kalmıyor sanırım,kabartma tozu eklemeyin.Bu malzemeden bir mini fırın tepsisi çıktı.Midi fırın veya turbo fırın için ölçüyü iki kat yapmalısınız.

Yorum bırakın