Sokak Simidi Tarifi


Ugandada bir pastane mi açsam ne :D Etrafımda “sipariş alırmısın” veya “artık biryerden başlamalısın”diyenler çoğalmaya başladı.Bu söylentiler bana cesaret verse de, şimdilik eşimi ikna ettiğim anda faaliyete geçireceğim bir hayal olarak zamanını beklemekte ;)

Daha önce bir simit tarifi vermiştim ama pastane simidi tadında olmuştu.Bu tarif ise tam bir sokak simidini andırıyor.Geçen günlerde gençleri kahvaltıya almıştım,simiti özlemişlerdir diye yapmıştım çokta makbule geçti.Bu aralarda arama motoruna çok yazılıyor sokak simidi tarifi.Zamanında bir yayın olmuş oldu sanırım.

Bizim gibi gurbette yaşayanlar ve simiti özleyenlere bu tarifi mutlaka tavsiye ederim.Biraz taş fırın simidi tadı vermek isterseniz fırında azıcık fazla bekletin ve altının çok hafif yanmasına müsade edin.

Aslında buralardaki evler bahçeli olduğu için eşimden,bahçeme küçük bir taş fırın yapmasını istiyorum.Ben o fırında neler pişiririm neler;)Neyse bu da şimdilik hayal olarak sırasını beklemekte;)

Yapılışının fotoğraflarını çekemedim ama diğer yaptığım simit tarifimin fotoğraflarını ekledim.Aynı şekilde yapılıyor fakat tek farkı tereyağı kullanmamanız.Buna dikkat etmelisiniz.

Malzemeler

  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 yumurta
  • 1 paket yaş maya veya 1 yemek kaşığı pakmaya
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • Yarım büyük boy çay bardağı zeytinyağı
  • Aldığı kadar un(yaklaşık 4-5 bardak)
  • Bulamak için sulandırılmış pekmez ve susam.

Yapılışı

  • Mayayı erittikten sonra bütün malzemelerini karıştırıp pürüzsüz bir hamur yoğurun.Mayalanmasını beklemeden,kayısı büyüklüğünde iki parça koparın,uzatın ve üst üste koyarak bükün,uzatarak şekil verin.Sulandırılmış pekmeze,susama batırın.Yağlanmış fırın tepsisine çok aralıklı olarak dizin.Bütün malzemeyi bu şekilde tamamladıktan sonra önceden ısıttığınız fırına sürün ve fırının düğmesini kapatın,yarım saat mayalanmasını bekleyin.Tekrar fırının düğmesini açın ve  200 derece fırında altı ve üstü iyice kızarana kadar bekletin.

Not:Bu malzemeden iki tepsi simit çıktı.Resimlere aldanıp sakın tereyağı kullanmayın;)

Sokak Simidi Tarifi” üzerine 2 düşünce

Bir Cevap Yazın

